برگه استحکام بنا
تعریف برگه استحکام بنا و کاربرد آن building strength sheet
اکثر بنا های بسیار قدیمی که دارای پایان کار نیستند و یا ساختمان هایی که تحت نظارت یک مهندس ناظر احداث نشدند، و یا همچنین آن دسته از ساختمان هایی که اضافه بنا انجام می دهند (به عبارتی اضافه اشکوب دارند) و البته واحدهای تغییر کاربری داده (به عنوان مثال واحد تجاری-اداری که به یک واحد مسکونی تغییر کاربری می دهد جزو دسته هایی هستند که شهرداری از این ساختمانها در زمان خرید یا فروش، نقل و انتقال اسناد، نوسازی ، تخریب و بسیاری از موارد دیگر گواهی پایان کار اتخاذ می کند.
مراحل دریافت گواهی پایان کار
در ابتدا بایستی مالک درخواست خود را به صورت کتبی به شهرداری منطقه ارائه دهد. در مرحله بعدی به منظور تشکیل پرونده بایستی به دفتر خدمات الکترونیک شهر خود مراجعه نماید که در آن جا یک سری فیش برای مالک صادر خواهد گردید که بایستی پرداخت شوند (مانند عوارض و بدهی های ملک به شهرداری).
پس از پرداخت فیش ها، مأمور بازدید شهرداری به منظور بازدید در محل ملک حضور می یابد. در این مرحله شهرداری، مالک را ملزم می کند تا یک برگه استحکام بنا را با امضای مهندس ناظر ارائه دهد. در نهایت پس از تهیه برگه استحکام بنا مذکور و تأیید معاونت های مختلف شهرداری، گواهی پایان کار صادر می گرد
نحوه دریافت برگه استحکام بنا
در گام اول مالک بایستی به یک مهندس ناظر عمران دارای صلاحیت محاسبات و نظارت، مراجعه نماید. پس از آن مهندس ناظر به منظور بازدید اولیه در محل ملک حضور یافته و گزارشی فنی از وضعیت فعلی ملک تهیه خواهد کرد.
پس از رفع مشکلات و ایرادات تشخیص داده شده توسط مهندس ناظر، برگه استحکام بنا به صورت گواهی امضا شده در دفترخانه تهیه می شود.
برگه مذکور به همراه برگه اتمام عملیات ساختمانی و همچنین گزارش بازدید نظارت به دفتر خدمات الکترونیک شهر تحویل داده شده اما یک کپی یا رونوشت از برگه استحکام بنا نیز به مالک محول خواهد شد تا شخص مالک هم قادر باشد کارهای مربوطه را برای دریافت پایان کار پیگیری کند.
شرکت مهندسی شیلاو خاورمیانه با بیش از یک دهه سابقه کار طراحی، نظارت، اجرا و تست در حوزه مهندسی ژئوتکنیک، این آمادگی را دارد که در کمترین زمان ممکن برگه استحکام بنا را برای مالکین محترم ارائه نماید.